16 lut, 2013
Gmina Choroszcz wyróżniona za uczestnictwo w kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie”
Zamieszczony przez: admin w: MIASTO I GMINA|ZDROWIE
Owocem działań Gminy Choroszcz w ramach w kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” i za wkład w budowę społecznej koalicji sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim jest certyfikat nadany przez organizatora kampanii – ZPPP Browary Polskie. Przypomnijmy, w czerwcu 2012 zostały wysłane listy o charakterze informacyjnym do właścicieli sklepów i restauratorów sprzedających napoje alkoholowe, ponadto list został opublikowany w 125 numerze „Gazety w Choroszczy”. Treść listu miała charakter prewencyjny mówiący o zasadach sprzedaży napojów alkoholowych, oraz przypominający jakie uprawnienia zgodnie z art.15 ust. 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi mają sprzedawcy napojów alkoholowych.
W lipcu przeprowadzono szkolenie dla sprzedawców napojów alkoholowych. W szkoleniu uczestniczyły 24 osoby. Otrzymały one stosowne informacje, foldery, ulotki i plakaty przesłane magistratowi w ramach uczestnictwa w kampanii.
Następnie wraz z rozpoczęciem roku szkolnego w szkołach, na pierwszych wywiadówkach, spotkaniach z rodzicami zostały wręczone informatory dla rodziców ,,Rozmawiaj, zanim sięgnie po alkohol”, które cieszyły się dobrym przyjęciem wśród rodziców.
Listopad to przeprowadzone kontrole przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych z Choroszczy dziesięciu sklepów sprzedających napoje alkoholowe. Oprócz kontrolowania wręczaliśmy plakaty, foldery, naklejki informujące o skutkach sprzedaży osobom niepełnoletnim, przestrzeganiu zasad sprzedaży. Działania zostały zapisane w protokołach kontroli. Podczas trwania kampanii ,,Pozory mylą, dowód nie” odnotowano liczne pozytywne głosy od sprzedawców, rodziców i osób zainteresowanych doceniających wagę przekazanej za pomocą materiałów informacyjnych wiedzy.
Witold Wróblewski
Koordynator Kampanii