06 lis, 2009
Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej w Szkole Podstawowej
Zamieszczony przez: admin w: EDUKACJA|MIASTO I GMINA
Szkoła Podstawowa w Choroszczy posiada już Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej. Dzięki niemu lekcje będą coraz ciekawsze i bardziej rozwijające. Skorzystają na niego także nauczyciele. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komputer z dostępem do Internetu jest jednym z najważniejszych narzędzi służących współczesnemu człowiekowi do pracy, nauki i rozrywki. Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez funkcjonowania w świecie technologii informacyjnej. Bardzo szybki rozwój nowych narzędzi informatycznych, technik multimedialnych potężnie oddziałuje od zewnątrz na szkołę. Ważne jest zatem przygotowanie uczniów do swobodnego posługiwania się komputerem i Internetem w rozwiązywaniu problemów, a nauczycieli do twórczego wykorzystania komputera w procesie dydaktycznym.
W Szkole Podstawowej w Choroszczy działa w bibliotece szkolnej Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Użytkownicy mogą poszukiwać w Internecie lub w encyklopediach multimedialnych informacji potrzebnych do wykorzystania na lekcjach i poza nimi. Mogą też tworzyć własne dokumenty i prezentacje oraz korzystać z dostępnych w bibliotece programów edukacyjnych. Zarówno uczniowie i nauczyciele biorą udział w zajęciach przygotowanych przez nauczycieli biblioteki z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Biblioteka szkolna jest zatem miejscem dostępu do Internetu oraz multimedialnych źródeł informacji.
Szkoła posiada również dwie pracownie komputerowe współfinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny. Z pracowni korzystają uczniowie nie tylko podczas lekcji informatyki, ale również zajęć pozalekcyjnych.
Multimedialne technologie informacyjne wprowadzają nowe rozwiązania w pracy korekcyjno-kompensacyjnej, które stanowią ważny składnik racjonalnie zorganizowanej pomocy dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Jako nauczyciel organizujący pomoc uczniom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu coraz częściej łączę tradycyjne oddziaływania z nowoczesnymi pomocami dydaktycznymi, które w znaczny sposób mogą pomóc i wpłynąć na uzyskanie trwałych i korzystnych dla ucznia efektów pracy.
Od kilku lat szkoła podstawowa bierze udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej „ Dzień Bezpiecznego Internetu”. Zadaniem tej inicjatywy jest propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie (jest ona elementem unijnego projektu Safe Internet). W związku z tym, odbywają się zajęcia i imprezy edukacyjne. Uczniowie poznają, w jaki sposób bezpiecznie, kulturalnie i efektywnie korzystać z komputera i Internetu.
Zarówno ICIM, jak i wyposażenie szkoły w sprzęt i stały dostęp do Internetu, zapewniają doskonałe warunki do nauki, pracy samokształceniowej oraz rozwoju zainteresowań zarówno uczniów jak i nauczycieli. Kształci umiejętność zdobywania, przetwarzania i wykorzystania informacji. Co za tym idzie przygotowuje dzieci do swobodnego funkcjonowania w epoce informacji.
Agnieszka Zajko
Nauczyciel SP
w Choroszczy
Chcesz dodać komentarz? Jak napiszesz tekst w formularzu, naciśnij brązowy przycisk poniżej:)